still kicking it in London


photo: me
(utsikt från lägenheten)

sorryyyyyyyyyyyy för askass uppdatering - men så går det när man inte har tillgång till internet tjugofyrasju.
hänger för tillfället på ett café & snyltar wi-fi; måste skriva cover letters & leta jobb online idag alltså. inte alls på humör egentligen, men det måste göras. hörde någonstans att januari är en mörk månad för jobbsökande i London & jag tror verkligen att det stämmer. men jag fortsätter leta, fortsätter hålla tummarna, fortsätter försöka! nästa vecka ska jag iallafall på en slags recruitment night på Lush - förhoppningsvis leder det till något! drömmer typ om att jobba där, åh. eller på Urban Outfitters, det vore så himla grymt. fast just nu tar jag nog vad som helst tbh, haha ...

men eh, det har hänt rätt så mycket här på senaste tiden ändå, dock orkar jag inte riktigt gå in på detaljer & liknande. men jag måste iallafall berätta om de bästa fyrtiofem sekunderna i mitt liv so far; i fredags träffade jag Enter Shikari (igen)! deras nya skiva släpptes ju i måndags, så i fredags drog jag iväg på en två timmar lång resa ut till St Albans för att få skivan signerad. köade utanför HMV i över en timme helt ensam, fick sedan träffa grabbarna som var hur trevliga som helst, signerade min skiva med ett "to Mia x" & ställde sedan upp på en bild med mig (som jag dessvärre glömt lägga över till datorn). & Chris gav mig en wink, asdfghjkl. så himla bra, så himla bäst. dog lyckodöden, typ. bästa grabbarna osv.

annars så har vi hängt i lägenheten, dansat på Electric Ballroom, träffat nytt folk, minglat backstage med bandet (vars sångare vi bor hos, ehe), efterfestat till klockan nio på morgonen, sovit på badrumsgolv, druckit för mycket kaffe, ätit för mycket onyttigheter, & bara allmänt levt livet här!

nu ska jag hur som helst återgå till skrivandet & jobbsökandet! ska försöka fixa några tidsinställda inlägg också. men ah, talk to you later, x.
Postat av: Suzanna

Lycka till tjejen!!

2012-01-23 @ 18:00:22
URL: http://suzannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Mejva

Hm... har du möjligtvis tumblr? Läste nyss ett alldeles väldigt likt inlägg där :O vore galet vilket sammanträffande om det var du haha :)

2012-01-23 @ 19:08:04
URL: http://mejva.blogg.se/
Postat av: Dzana

Orkar inte ens bli avundsjuk när det kommer till t.ex. Enter Shikari för om det är någon som förtjänar att få ett x i kanten så är det du, du, du, finaste Mia i hela världen.

2012-01-23 @ 23:34:19
Postat av: carro

lycka till med jobbfronten! :)

2012-01-24 @ 21:49:59
URL: http://speciialneeds.blogg.se/
Postat av: alexandra

Åh, hoppas du får jobb där!

Dock bara hört skit om att vara anställd där i sverige, men så är det ju säkert inte i England + de kan ju ha blivit bättre. För jag vill också jobba dääär:(

2012-01-27 @ 01:08:36
URL: http://atypi.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback