all I want is a place to call my own



photos: me


vet att jag bara snackar jobb här i bloggen, men det är liksom det enda som har hänt den senaste tiden. har jobbat 48 timmar den här veckan, trots att jag egentligen bara ska jobba 30 timmar som mest varje vecka (fast ska öka det snart) - men har tagit lite extra skift osv nu, så ah. tre dubbelskift blev det (ett dubbelskift är ca 13 timmar) - helt galet. men vet ni vad? jag älskar det. underbara kollegor, gratis mat, gratis kaffe, gratis alkohol, träffar nya människor varje dag, aktivt jobb, asbra restaurang, skön atmosfär, har lärt mig så himla mycket nya saker, osv. älskar det.

trodde aldrig att jag skulle jobba som servitris. barista möjligtvis, men aldrig servitris. förvisso så tror jag inte att jag skulle tycka om det överhuvudtaget om jag jobbade på en annan restaurang.

nåväl. idag är jag iallafall ledig, så ska spendera hela dagen med diverse tv-serier & godsaker. det har jag förtjänat!
Postat av: Aleksandra

It's great to hear that you finally got a job! Sounds like you really like it there :)

2012-05-06 @ 19:12:37
URL: http://www.triangulumemission.blogspot.com
Postat av: pia

Jag har jobbat som både servitris och barista, och väljer servitris tusen gånger om! Barista är så sjukt långtråkigt i längden och man har liksom bara kaffe upp över öronen när man går hem. Men kul att du har hittat nåt du trivs med, goodie!!

2012-05-06 @ 22:15:10
URL: http://idratherslitmywrists.blogg.se/
Postat av: Carl Penter

Jaa, Kan du inte berätta lite mer djupgående hur en arbetsdag ser ut!



Jag är också lite små sugen på att testa på arbetslivet som en barista/servitör. Långtråkigt Pia? du vet ju inte vad du snackar om!! man träffar väl massa softa människor (läs Carl Penter ;) )



Vad behöver man för arbetserfarenhet osssvvv..?

2012-05-09 @ 17:22:25
Postat av: mia

Carl Penter: barista har jag ingen erfarenhet av, så hur det är kan jag inte svara på. men servitris är ganska sjyst tbh, iallafall på den restaurangen jag jobbar på (skulle som sagt aldrig palla det på någon annan, tror jag). jag hade ingen erfarenhet från liknande yrken alls - de anställde mig pga min grymma personlighet.

2012-05-10 @ 10:12:31
URL: http://keeponrunning.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback