our life is what our thoughts make it

för ungefär sex månader sedan landade jag i London igen. för precis sex månader sedan hade jag mitt "trial shift" på Polpo i Covent Garden. för nästan sex månader sedan fick jag mitt första riktiga långvariga jobb. det var då mitt liv här borta började på allvar, det var då jag fick rutiner & mål, det var då jag blev lycklig. ni förstår inte hur det känns & jag kan inte förklara, men det är någon blandning av lugn glädje & förvirrad panik.

jag kan fortfarande inte förstå att jag är här, att det här är mitt liv. kan inte greppa vardagen. hur gör man?
Postat av: Ribecca

Hej! Jag ska till London om några månader, och du skrev något om att camden market bara är öppen på söndagar va? Men dom har väl butiker öppna varje dag? För jag kommer inte vara där på en söndag :( Sen undrar jag om du vet hur man kommer från Victoria till riktiga centrum så att säga. Jag älskar att läsa din blogg :)

Svar: hej du! det har jag aldrig skrivit, däremot skrev jag att Brick Lane Market (som ligger i Shoreditch/östra London) håller till på söndagar - Camden Lock & Market är öppet varje dag! beror på vad du menar med centrum, men om du vill ta dig till Oxford Circus så är det bara några hållplatser med Victoria Line på tunnelbanan. buss vet jag tyvärr inte, men det är bara att kolla TFL's hemsida. hoppas att det hjälpte!
mia

2012-10-14 @ 15:53:03
Postat av: Ribecca

Okej tack så jättemycket för all info! :)

2012-10-14 @ 19:26:20
Postat av: sara

Oj, att det redan är sex månader sedan! Tiden går förjävla fort, happy for you!

2012-10-15 @ 07:36:37



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback