101 reasons to go vegan


kollade nyss på denna video om varför man bör välja en vegansk diet. hade jag haft orken att skriva alla fördelar med att vara vegan & varför det är så in i helvetet sjukt att konsumera mjölk & ägg (& alla olika former av kött) så skulle jag göra det, men just nu så har jag ingen lust. se på videon istället. sluta blunda för verkligheten & ta reda på vart ert älskade kött verkligen kommer ifrån.

minns förresten inte ens om jag har nämnt det här, men ja, jag håller på att ta steget mot att bli helt vegan. jag har varit vegetarian i hela mitt liv (tack mamma & pappa), fast på senaste tiden har jag varit mer strikt-vegetarian (har i princip mest bara konsumerat mjölkprodukter på jobbet eller om jag ätit ute). men nu har jag bestämt mig för att bli vegan på riktigt, för mitt samvete klarar inte av mer.
Postat av: Dzana

Önskar att det fanns fler såna här svenska dokumentärer för det finns SÅ MÅNGA som ba "Men det där är USA, djur behandlas inte likadant här, inte samma sak :)"

Svar: sant! men folk borde inse att det ser i princip likadant ut i hela världen, det enda som skiljer är väl statistiken på hur många djur som slaktas - inte hur. åh, blir så arg på människor.
mia

2012-08-02 @ 17:29:43
URL: http://www.dzanadoo.tumblr.com
Postat av: mimi

alltid tänkt att det inte är så illa med slakten i sverige.. mest gått i banorna "men hemskt o döda söta djur". kollade hela videon, sjukt hur mkt insikt man fick.. det handlar ju om mer än hönor i burar. jag vill fan inte va med o stödja detta. så jävla onaturligt ju?! älskar liknelsen till matrix. känner mig ju typ lurad nu. i choose the red pill

ps. asbra blogg du har

Svar: alldeles för många tänker så - men det är ju liksom samma sak i slutändan; slakt. det är våldtäkt, det är tortyr, det är mord av oskyldiga varelser. helt i onödan också, eftersom att vi varken behöver eller borde konsumera kött, ägg, & mjölkprodukter. jag blir seriöst asglad av din insikt! känns himla bra att kunna påverka människor, även om jag bara spred denna video vidare här. tack va!
mia

2012-08-03 @ 00:12:21
Postat av: kajsa

älskar den där videon, för han har ju helt rätt, allt han säger. men folk är för självupptagna för att bry sig om verkligheten. önskar att fler kunde ta detta problem mer seriöst.

2012-08-03 @ 13:57:46
URL: http://overtaking.blogg.se
Postat av: alexandra

Kan inte titta atm, men ska ta tag i det efter utlandsresan. Dock så, asbra steg! Ska ta edt jag med när jag flyttat till Stockholm - åtminstone striktare vegetarian.

Svar: ja, rekommenderar dig definitivt att se den! jag kallar mig oftast strikt-vegetarian, eftersom jag fortfarande jobbar på att bli helt vegan ... händer att jag fuskar någon gång ibland (t.ex på jobbet när jag är desperat efter kaffe men inte har med mig sojamjölk), men försöker verkligen att ta steget helt!
mia

2012-08-05 @ 14:23:58
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för att du la upp denna videon!
Jag kollade precis på hela och gud va bra det var, jag är påväg att bli vegetarian till 100 procent, vill bli det helt och tar det steg för steg. Jag VILL vara vegan men får se hur hårt jag kör, men mycket mindre produkter från djur blir det.
Videon fick mig i alla fall att tänka mer på allt.
Tack tack tack! :)

2012-08-08 @ 21:34:59
URL: http://firewolf.blogg.se



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback