I don't know about you ...

käre Carl Penter, som på senaste tiden har valt att skriva korta noveller i mitt kommentarsfält, nu är jag väldigt nyfiken på vem du är & hur du hittade hit. snälla, skriv en uppsats om dig själv till mig. om du vill kan du få mejla den till [email protected], ifall kommentarsfältet känns för litet. berätta gärna vart i London du hänger också, vore himla trevligt att råka stöta på dig på stan någon kväll!

annars så är jag inte så värst sugen på att svara på alla dina kommentarer & grejer, mest för att du verkar redan ha en stark åsikt (precis som jag) om dessa ämnen & för att jag inte är här för att försöka övertala dig till något annat. jag presenterar min sida av saken & är gärna på att ta diverse diskussioner, men jag får känslan av att du inte är helt seriös här & då orkar jag inte riktigt lägga ned min dyrbara tid på detta. fast vad vet jag - du kanske sitter gravallvarlig & skriver om hur du tror att jag ska bli förbannad över att man någonstans väljer att bomba bort myggor, eller när du drar argument om hur lejon äter zebror utan minsta känsla av medlidande (vilket för övrigt är ett dåligt argument, vi människor är inte rovdjur eller köttätare på samma sätt som lejon). struntar förresten fullständigt i ifall det ligger i människans natur att "känna sig mer värd än en gris" - det betyder inte att vi är mer värda. men alla tycker ju såklart olika. & jo, jag trivs väldigt bra på denna planet (trots att allting är kaos) & skulle väl gärna spendera ett par sjuttioelva år till här, men bara för det så behöver jag inte överleva till varje pris (alltså äta kött istället för att dö).

det här var förresten en rolig fråga: "hur skulle världen sett ut om alla var veganer?!" - världen skulle vara så jävla vacker då, lilla du. vi skulle kunna utrota svält helt & hållet, värna om miljön på ett helt annat sätt, minska på den överdrivna vattenkonsumptionen, sluta skövla regnskogen, samt att diverse sjukdomar (t.ex hjärt- & kärlsjukdomar & cancer) skulle bli allt mer ovanliga. fast du kanske inte tycker att det är bra grejer?

& det där angående djurtester osv; inlägget jag skrev handlade om djurtester för kosmetiska produkter enbart, ingenting om vaccin eller medicin. själv tror jag inte alltid riktigt på det där med vaccination ändå, & medicin i alla former är något jag helst undviker av diverse anledningar - men jag är rätt så kluven i frågan angående djurtester för medicin, det erkänner jag. orkar dock inte ta upp det ämnet här just nu, sorryyy.
för er som inte hänger med eller så, kolla det länkade inlägget ovan + detta inlägg samt kommentarerna. cheers.

also, THIS.
Postat av: Carl Penter

Hej jag heter Carl, Hej Carl! Tyy allesammans jag har syndat.



Jag har nu under en 2 års period utav mitt 30 år långa liv ägnat mig åt att enbart äta kött varje dag. Jag vet inte vem jag ska vända mig till eller hur jag ska göra för att sluta?



Jag är rädd för att om jag fortsätter i detta tempot kommer att råka ut för en alvarlig kärlsjukdom inom kort.



är det mitt fel att jag inte tänker pa regnskogen när jag äter kött? Jag vet inte vad jag ska ta mig till!



är detta normala syndrom för en köttnarkoman? Om någon godhjärtad själ här inne skulle vilja stöda mig i kampen mot mitt beroende sa skulle det uppskattas. Jag befinner mig i Köttkulla för tillfället (ligger bredvid Fläskebo)



Det hade ju varit jätte trevligt att träffa dig keepon, men som sagt så ar det a looong way to London + att om jag skulle ta mig ut i vida världen sa tror jag mitt köttätande skulle eskalera något kopiöst. Det har dock funnits en tid da jag har spelat Banjo och dansat lite tango i London. (Sweeeet times)



Hur jag hittade till bloggen? Jag vet inte, kan vara sa att jag saknade London någonstans i mitt undermedvetna och du beskriver ju London pa ett lovely sätt. Nästan sa att man vill ta fram lena handen när man läser visa texter. Keeponwiththestufyouaredoing!



MEN! alla som kan komma med tips på mina problem.. komigen dont hesitate. Skriiiiiiiiiv till mig!



XOXO LOOVE



2012-04-30 @ 11:21:23
Postat av: mia

Carl Penter: hahahahaha, åh, tack du - det här gjorde min måndagsmorgon (eller förmiddag kanske det är nu). om du vill ha hjälp med ditt påstådda köttberoende så får du nog vända dig till någon annan, jag har tyvärr inte tålamodet för att ta dig seriöst (vilket jag ändå inte tror att du är) ... men du får gärna fortsätta hänga här & läsa om mitt London, som du verkar uppskatta så fint. xoxo loveee.

2012-04-30 @ 13:21:53
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Carl Penter

Inte ta mig seriös? hum



Nu när jag har blottat mig så här på the world wide web så kräver jag ju nästan att den mytomspunne signaturen J.V släpper sin självbiografi också.



Sitter spänt och väntar på den, kanske till och med är så att han bor i Fläskebo också? Det hade ju varit häftigt.



2012-04-30 @ 15:20:32
URL: http://wwf.se
Postat av: J.V.

Här kommer den: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m1og0beFpU1qftul5o1_500.png

2012-05-02 @ 00:14:46
URL: http://cvrsxxxd.blogg.se/
Postat av: alexandra

Fan vad lame, åhhh. Hoppas han har roligt iaf, haha. Tycker ditt svar var väldigt bra.

2012-05-06 @ 01:30:08
URL: http://atypi.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback