random thoughts this saturday night

när jag tänker på mitt liv så får jag panikångest. jag lever inte som jag vill leva. jag sitter bara hemma framför den här förbannade datorn & glor, hela dagarna. visst, det händer att jag åker iväg till någon annan stad för en dag, men oftast gör jag det ensam. träffar vänner kanske en gång i veckan, om ens det. jag är mest bara isolerad på mitt rum, & det ger mig världens jävla panikångest. vi får bara ett liv (eller ah, kan ju vara så att man faktiskt reinkarneras, men jag orkar inte ta den diskussionen nu) & det gäller att leva det till fullo. what's the point annars liksom?

jag är snart tjugoett år & vad har jag gjort egentligen? vad vill jag göra? vad borde jag göra?
jag vill flytta till ett annat land & en annan stad, helst London eller Los Angeles. jag tror att jag skulle trivas bra där faktiskt. & jag vill spendera varje fin vår- & sommardag ute med sällskap, jag vill ligga på en gräsmatta mitt i natten & prata om universum, jag vill lära mig teckenspråk & finska & japanska, jag vill stå vid en avgrund & skrika all luft ur lungorna, jag vill få andra att skratta, jag vill rädda djur, jag vill förändra världen, jag vill kunna citera Strindberg, jag vill vara vegan på riktigt, jag vill fika med en främling, jag vill dansa i neon & jag vill kunna älska mig själv.
& så förbannat mycket mer.
Postat av: Lisette

Känner igen den känslan <3

2011-05-22 @ 01:58:11
URL: http://lissielimelight.blogg.se/
Postat av: sofia

plugga till hösten då. då kan du även hitta nya människor!

jag finns här med. bara att höra av dig sötnos <3

2011-05-22 @ 10:00:14
URL: http://stopteasingme.blogg.se/
Postat av: jennifer,

jag tror tveklöst att du kan göra allt det där du vill. bara se till att heja på dig själv & våga, så går det säkerligen alldeles utmärkt.

2011-05-22 @ 19:26:42
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback