home is where your heart is

sitter på svensk mark nu, i mitt rum för att vara mer exakt.
vaknade av mig själv för en stund sedan, antar att de tidiga morgnarna i Thailand & jet-lagen har gett mig lite vettiga sömnrutiner. yay for that.
resan tillbaka till Sverige gick bra, dock började flygresan med ett åskoväder & en del turbulens. men vi överlevde, obviously.

lite jobbigt bara att jag har världens jävla ångest & grinar mest hela tiden nu. grinade mig till sömns & grinar nu när jag skriver det här. tror aldrig att jag har saknat ett land så mycket som jag gör nu. fan, jag ska inte vara här. jag ska vara i Bangkok med mamma, där klockan är tio i tre på dagen & vi vandrar runt på stan eller något. kanske tar en fika på Starbucks eller Dunkin Donuts. jag ska inte sitta här ensam hemma i minusgrader mitt i skogen.
visst, jag blev lite less på att gå runt & svettas mängder i den överdrivna värmen, jag blev irriterad över att alla glodde, jag kände mig rätt färdig med alla shoppingcenter som vi besökte flera gånger om. jag kände mig rätt klar med Thailand, för den här gången.
men ändå. igår när jag kom hem så insåg jag att mitt vardagliga liv är sanslöst långtråkigt. jag sitter mest bara hemma & gör ingen nytta alls. & jag hatar verkligen stället jag bor på. hatar typ hela landet, egentligen. även om jag inte skulle kunna tänka mig att bo i Thailand på heltid så vill jag vara där nu. jag saknar omgivningen, de trevliga människorna, maten & fikorna, atmosfären, luften, butikerna & hela grejen. men mest av allt saknar jag nog att det bara var mamma & jag.

oh well. ska försöka fixa ett inlägg eller två med lite bilder idag. borde egentligen åka till AF i Enköping också, men får se om jag orkar.
Postat av: jennifer,

jag tror det är rätt typiskt att känna så. för något år sen spenderade jag två veckor i egypten med pappa & lillebror, vilket ibland var underbart härligt, ibland bara hemskt. men så fort jag kom hem saknade jag en massa små fina saker & tänkte att 'åh, det finns nog ingenting finare än egypten'.

i våras svor jag på att jag skulle spendera resten av mitt liv i amsterdam efter en vecka där. jag tror man blir lite förälskad i det man inte har & förskönar det, även om det var vackert redan från början.



shit, vilken lång meningslös kommentar det här blev nu. i vilket fall som; lycka till med alla härliga stockholmsplaner.

2011-03-16 @ 10:05:05
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback