hair inspiration // ombre


photos: fashiontoast


nu är vi där igen; jag vill ha ombre-färgat hår. tror jag iallafall, haha. ja. något liknande Rumi Neelys fina hårsvall typ.
ni kanske minns att jag för några månader sedan berättade att jag försökte mig på den grejen? misslyckades iallafall helt & orkade inte göra annat än att färga allt mörkbrunt igen. men ah, nu är suget tillbaka. jag vill ha en förändring, något nytt. men vet inte om jag vågar, uuh.
det enda problemet är väl min hårförlängning. jag tycker den är för lång, bla bla bla, kan inte klippa hår, bla bla bla, hälften är helt rakt i topparna, bla bla bla, orkar inte, bla bla bla. så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det.

alternativ ett är att: bleka topparna på en del av löshåret & hoppas att det blir bra.
alternativ två är att: köpa nytt ljust löshår & tona det mörkare upptill. dock känns ju det lite onödigt när jag ändå har ca två paket löshår hemma till mitt förfogande ... fast jag skulle ju kunna sälja det eller spara för framtida bruk & köpa något billigt skit den här gången liksom. IDK.
Postat av: alexandra

Jag skulle prova att bleka en slinga och se om resultatet blir bra, för ditt löshår nu matchar ju ditt hår - så då behöver du inte kämpa med färgmatchning sen!

2011-08-22 @ 14:06:35
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: alexandra

Re: Åh vad svårt! Men någon du känner kanske kan klippa? Just löshår tycker jag är ganska enkelt - jag brukar ta ett rakblad/rakhyvel, och dra av topparna på ett träns åt gången typ! Då blir det lite naturligt och så, och man tar ju lite åt gången så blir det inte för mycket. Med sax är det så svårt.:(

2011-08-22 @ 14:16:47
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Suzanna

Mmmmmh snyggt! Du kommer säkert passa skitbra i det om det nu blir så. Men jag håller nog med alexandra faktiskt, testa lite. Sen kanske du har någon vän som kan hjälpa dig ifall du känner dig osäker på att göra det själv? Angelica är ju t.ex hårintresserad (dock har du ju redan säkert tänkt på den men ah, just sayin')

2011-08-22 @ 14:19:00
URL: http://suzannakarlsson.blogg.se/
Postat av: paij

åh va fint!

2011-08-23 @ 19:11:30
URL: http://rubyredlips.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback