California: part two







photos: me

17 oktober
________________________________________________________________________________________________________
denna dag besökte vi Universal Studios!
vi spenderade så gott som hela dagen där & trots duggregnet hade vi väldigt roligt. Universal Tours-grejen var nog roligast då man fick åka runt & se en hel del inspelningsplatser, till exempel Wisteria Lane från Desperate Housewives & Bates Motel från Psycho! dock fick jag inte så många bra bilder från turen, då vi åkte i en slags buss med kanter & folk ivägen. annars tyckte jag om Waterworld, vilket var en teatershow med grymma specialeffekter & liknande. & så hittade jag ju min drömbil - en svart Dodge Charger från 1970. se bild här.

när vi kom tillbaka till hotellet gick jag till sängs direkt & somnade nästan omedelbart. det var en lång, men rolig, dag.

18 oktober________________________________________________________________________________________________________
ganska händelselös dag egentligen & jag har inte en enda bild från dagen. Chris kom till Anaheim för att pappa hade glömt våra flygbiljetter hos honom (haha, så typiskt min pappa), & så valde vi att åka med honom till San Diego, där vi mötte upp pappas kompis Tammy & besökte Bob på sjukhuset igen. sedan åkte vi med Tammy tillbaka till Los Angeles-trakterna & bosatte oss hemma hos hennes familj i Redondo. mycket mer än så tror jag inte att vi gjorde faktiskt.

19 oktober________________________________________________________________________________________________________
idag åkte jag, pappa & Tammy runt en hel del. vi besökte ett shopping center som jag inte minns namnet på, gick en sväng på Rodeo Drive, åkte längs Melrose Avenue & kollade in bl.a Johnny Cupcakes & sedan gjorde vi Hollywood. jag fick tid att shoppa lite & allmänt kolla i butiker, men självklart så kollade vi in The China Theater, Kodak Theater & gick längs Walk of Fame. gick in på en H&M-butik där också & det visade sig att killen i kassan var svensk. haha, så udda! men ja, sedan gick vi mest runt där & njöt av omgivningen.

20 oktober________________________________________________________________________________________________________
jag & pappa åkte till Redondo Beach & Hermosa Beach där vi vandrade runt & pappa berättade om alla gånger han varit där (tror det var över åtta gånger eller något). vädret var så där, som vanligt, men stranden var rätt så fin ändå. det blev en hel del promenerande, inte minst när vi skulle till en restaurand som låg en bra bit från Redondo Beach. men det var helt okej. efter restaurangbesöket var det dags att gå hem till Tammy igen för att packa våra väskor & göra oss klara för den långa resan tillbaka till Sverige. & sedan flög vi hem.

vad tyckte jag om Kalifornien då? tja, bortsett från det sämsta oktobervädret där någonsin så var det underbart. till viss del drömmer jag lite om att flytta dit, åtminstone några år. fast först & främst så vill jag resa dit igen & då får det gärna vara fint väder.

för fler bilder från resan, besök min flickr.
Postat av: evelina

åh, vad avundsjuk jag är. vill också till california!

2010-10-30 @ 16:56:57
URL: http://hhivefive.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback