California: part one








photos: me
last photo: Lynn Cooper

12-13 oktober_____________________________________________________________________________________________________
efter en resa på över tjugo timmar så var vi alltså framme i Los Angeles, runt klockan nio på kvällen. jag & pappa möttes upp av Chris (en släkting till oss på långt håll) på flygplatsen & tillsammans med honom åkte vi först för att äta middag på en restaurang, där även Chris syster Lauren var med, vilket var trevligt. efter det lämnade vi av Lauren på hennes skola & så åkte vi andra vidare mot San Diego där Chris bor. tog väl ungefär två timmar med bil, men det fanns så mycket att se under resan så det gjorde inget. åh, vackra Kalifornien.
men ja, när vi kom fram till huset så gick vi till sängs ganska omedelbart.

dagen efter, vår första dag i Kalifornien, åkte vi runt en hel del. först besökte vi Balboa Park, som är typ en stor park med gamla byggnader & annat spännande. efter det åkte vi till en strand, som jag tror hette Mission Beach, där vi åt lunch & doppade fötterna i det kalla vattnet. notera hur det fina vädret var borta också.
sedan åkte vi runt & tittade på lite grejer, spenderade några timmar i ett shoppingcenter & sen .. minns jag inte riktigt, haha. tror att vi besökte pappas vän Bob på sjukhuset också. men jag minns inte riktigt vad vi gjorde på kvällen. nåväl!

14 oktober________________________________________________________________________________________________________
jag, pappa & Chris åkte till downtown San Diego för att kolla runt lite & se hangarfartyget USS Midway, vilket var rätt häftigt trots att jag inte är särskilt intresserad av sådant. efter det började bilfärden mot Anaheim i LA, som skulle ta ungefär två timmar. vädret var fint & vi lekte en billek som gick ut på att man skulle hitta hela alfabetet, från a till z, på registreringsskyltar. jag vann, haha! vi lyssnade även på radio & pratade om lite allt möjligt, stannade vid någon matbutik & njöt av omgivningen.

men ja, sen var vi framme vid hotellet i Anaheim. där lämnade Chris oss & vi mötte istället pappas kompis Lynn & hans fru, vilka vi skulle spendera några dagar med. på kvällen gick vi till Disney Downtown (hotellet låg typ bakom Disneyland) för att äta middag & kolla runt lite. dock tog jag inte med kameran då, för jag visste inte riktigt vart vi skulle .. ångrade mig dock, för det var jättefint där.

15 oktober________________________________________________________________________________________________________
den här dagen gjorde vi inte så mycket; besökte ett köpcentrum en kort stund & åkte runt till massa ställen med Lynn & hans fru som letade efter sjukvårdsgrejer till Lynns mamma som skadat sig. ganska tråkigt egentligen, men vi lyckades ha rätt så roligt ändå. på kvällen var vi bjudna på en fin restaurang för att fira Lynns & hans frus (vars namn jag inte minns) bröllop. efter det åkte vi hem till en killen vid namn Xiren som är musiker & jätteduktig på att sjunga/spela aukustiskt. hans musik är helt okej, så kolla hans myspace här.

16 oktober________________________________________________________________________________________________________
vädret var så där & det duggade nästan hela dagen, inget vidare väder för korta shorts alltså .. men jag trotsade. vi gick runt på boardwalken & kikade lite i olika butiker, dock hittade jag inget annat än min "I <3 LA"-tröja. efter det var det dags för skateboardtävling, både amateurs & pros. min pappa kom på andra plats bland pros! i och för sig var det ingen stor tävling, mer underground för folk som kände varandra & ville göra något roligt ihop. & ja, roligt var det, trots vädret. förresten, har jag någonsin berättat att min pappa kör skateboard freestyle?
senare på kvällen åkte vi förbi Santa Monica Pier & tog en snabb sväng förbi Third Street Promenade (dessvärre var nästan allt stängt).

för fler bilder från resan, besök min flickr.
Postat av: Dzana

MEN JAG DÖR HUR FAN SKA JAG KLARA VINTERN?

2010-10-28 @ 22:42:12
Postat av: mathilda

ååå vill dit.

2010-10-29 @ 20:45:52
URL: http://thejuicydetails.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback