goodbye 2009, hello 2010


photo: me

tjugohundranio var ett spännande år. ett år med mycket händelser, både bra och dåliga.
jag hann med två stycken festivaler, många bra konserter/spelningar, träffade fint och roligt folk, festade många nätter och dansade med rök. jag kämpade med skolan så mycket att fingrarna nästan blödde från allt arbete, men jag tog studenten och jag klarade det! lämnade finaste klassen också. usch för det.
England, Somerset och London fick sig ett litet besök också. jag och pappa på extremsportfestival och nedanför Big Ben i ösregn. gick vilse i konstiga kvarter och köpte fika för småmynt. åkte mycket tunnelbana.
jag har även upptäckt så himla mycket ny och underbar musik att det nästan är galet! allt från Lily Allen till Modest Mouse till en stor kärlek för Depeche Mode. musikstilen har ändrats, och det har väl också jag gjort.
dock vet jag fortfarande inte riktigt vem jag är och vad jag vill, men det kommer.

många har sagt saker som "tjugohundratio ska bli mitt år! glöm allt som varit och börja om på nytt!", vilket jag tycker att folk säger varje gång ett nytt år står runt hörnet. i år tänker jag inte säga så, för jag vet inte alls hur det nya året kommer bli. livsförändrande, hoppas jag. på ett positivt sätt såklart.
jag hoppas att jag kommer på vad jag vill studera eller göra, jag hoppas att jag får resa mycket mer, träffa fler och nya vänner, dansa hela långa nätter, hitta mig själv lite grann, tatuera mig.
jag hoppas att jag får ett bra och trevligt jobb under våren, så att jag har något att göra. och en inkomst vore fint. jag hoppas att jag kommer bli duktigare på att laga mat och börja träna, jag hoppas att hela året blir jättebra och minnesvärt. jag vill känna att jag åstadkommit något.

några mål för det nya året (listan kommer nog ändras med tiden):
- flytta till en egen lägenheten någonstans
- förändra mig själv lite, både på utsidan och insidan
- komma på vad jag vill utbilda mig till & komma in på den utbildningen
- göra garderoben lite mera färggrann
- äta nyttigare
- hitta på roliga saker istället för att bara sitta hemma och vara bitter
- tatuera mig minst en gång
- resa till Thailand och England
- läsa många böcker
- dricka mindre läsk
- göra något som jag älskar
- leva och vara och njuta så mycket det går
Postat av: jennifer,

himla bra lista tycker jag. man ska se till att göra något fint av varje år

2010-01-02 @ 20:22:51
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback