we are one

igårkväll när jag hade en liten rast från dubbelskiftet på jobbet så började jag prata med en tjej utanför restaurangen; hon kom från Toronto (Kanada), runt 25-30 år skulle jag tro, var på sin bröllopsresa & hade varit i både Irland & Barcelona (tror jag att det var) innan hon nu spenderade några dagar i London. hon kunde prata lite franska, var förvånansvärt glad över att ha hittat en kanadensisk pub här, & berättade om när hon varit med om en vinter då det var ca -40 grader ute. mer än så vet jag inte om henne, & jag kommer förmodligen aldrig att se henne igen. efter att jag hade pratat med henne så slog det mig bara hur många människor man stöter på i sitt liv som man aldrig kommer att träffa igen, & att alla de människorna har, precis som du själv, ett eget liv att gå tillbaka till. ibland glömmer jag bort att alla andra runt omkring mig är helt unika individer, att de ser världen med sina egna ögon, att de har sina egna erfarenheter från livet, sina egna känslor, & sina egna tankar. jag inser att vi är alla precis samma, men ändå helt olika. vi har alla våra egna berättelser, våra egna mål & värderingar i livet. & jag blir så hänförd, så himla tagen, av hur vackert det är. vi är alla enade, vi är alla samma, vi är alla en. jag önskar bara att flera insåg det & att vi kunde leva i fred med varandra & med resten av våran planet. det vore väl fint?

lite tankar såhär på förmiddagen denna lediga onsdag. jag ska snart dra iväg till tatueringsstudion för att kika på en design som de har fixat åt mig, sedan ska jag till Camden för att äta vegansk glass med Liva - bra planer här va!
Postat av: mimi

fan va fint. så bra tankar har du!

Svar: men tack va!
mia

2012-09-15 @ 11:17:34



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback