all the lonely days ahead

fortfarande lite sjuk osv, men lever än. dubbelskift igår som jag på något vis klarade av utan större problem, & så ett lunchsskift idag som gick bra! dock var det två äldre damer igår som fick mig att nästan må lite dåligt över att jobba som servitris ... de frågade om jag studerar på universitet eller så, varpå jag svarade "nej, det gör jag inte", "nähä, men vill du studera?", "nja, inte för tillfället direkt", "håller du på med teater eller något?", "nä ... det här är allt jag gör", "jaha ... gillar du det?", "ja, det gör jag" - som att man inte kan vara servitris på allvar eller något. liksom, ursäkta, det är också ett yrke för tusan?! visst, jag vill inte göra det här för resten av mitt liv, men just nu är det bra & jag trivs faktisk med det. dumma tanter som inte fattar något. jag är en jävligt bra servitris, så var glada om jag serverar er, okej? bra.

hur som helst, vet inte riktigt vad jag ska skriva .... men eh, nu ska jag kolla på Waiting & tagga morgondagens dubbelskift. pusss.
Postat av: Mejva

Äsch bry dig inte om tanterna, dom lever i stenåldern :P

2012-09-08 @ 09:05:44
URL: http://mejva.blogg.se
Postat av: Michelle

Haha vafan, de vet ju inte din historia. Du har gått igenom mycket - flyttat till ett helt annat jävla land, fått jobb och lägenhet, börjat bygga upp ett helt nytt liv liksom.. Men men! Some people alltså

Svar: men eller hur! jag har kämpat för att komma dit jag är idag, & som sagt så är jag nöjd med det jag gör & jag vet att jag gör det bra.
mia

2012-09-08 @ 22:00:56



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback