text post

oke, måste berätta lite snabbt om gårdagen som var rätt så ... blandad. jobbade alltså dubbla skift igår, & första skiftet (lunch) var egentligen mest dåligt; tappade en pizzette, gjorde illa mig på saker, fick klagomål från ett par som inte alls var nöjda (kvinnan sade att hon inte åt kött/var vegetarian, men beställde bara fiskrätter, & när hon fick en grej som låg på samma tallrik som en kött-grej så blev hon jättearg (trots att de inte hade nuddat varandra eller något) - då påpekade jag att fisk ju faktiskt också är kött, varpå hon fräste åt mig & sedan klagade till min manager. jag fick be om ursäkt, såklart. men sedan så hade mannen gnällt om något annat angående maten till min manager, & då kunde han hålla med om att det här paret var riktiga twats), osv osv. men hade roligt med Celia iallafall, så it was pretty good anyway. sedan middagsskift som gick helt okej - serverade ett svenskt par som var jättetrevliga (& snubben var tydligen från Bålsta - vilket är ungefär precis där jag kommer ifrån. snacka om liten värld)! Daniels sista skift dock, vilket var rätt så trist - vi skålade med prosecco efteråt & önskade honom lycka till med allt iallafall!

AH, det var gårdagen i ett nötskal då. imponerade även på min manager när jag påpekade att varelsen som de hittar i första Alien-filmen (& som Prometheus kommer handla en del om) kallas för "space jockeys". han, som tydligen är ett jättefan av de filmerna, visste inte om det. ehehehe.

nåväl. ska snart redigera lite bilder från den gångna veckan, så stay tuned for that! pusss.
Postat av: Aleksandra

Sounds like you've had a lot on your hands! It's a shame with people who makes trouble like that, but hold on and don't let them pull you down!

2012-05-20 @ 13:38:43
URL: http://www.triangulumemission.blogspot.com



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback