my daily face (& body) products


photo: me


Mineral Foundation/Mineral Primer/Mineral Finishing Veil från Tikei, 79 kr/3 g (räcker ca 4-5 månader vid dagligt användande).
100% veganska, ej djurtestade & består endast av naturliga mineraler. jag använder även deras mineral concealer, samt vissa ögonskuggor.

Earth Lovers shower gel (fragrance free + apricot & basil) från The Body Shop, 95 kr/st (räcker ca 5-6 månader).
100% naturligt nedbrytbara, flaska av 100% återvunnen plast, ej djurtestade, utan sulfater, utan parabener, utan färgämnen & utan tvål.

Soothing Cleansing Lotion & Soothing Facial Lotion (Almond) från Weleda/Bodystore, 89-125 kr/st (räcker ca 3-4 månader).
för känslig hy, ej djurtestade, samt helt fria från konserveringsmedel, parabener, parfym, mineraloljor & nanopartiklar.

Toothy Tabs "Dirty" från Lush, 49 kr för en förpackning med 40 st tabletter (räcker 1-2 månader, beroende på hur ofta man borstar).
kommer i en återvinningsbar låda, snälla mot miljön (vilket vanlig tandkräm & dess förpackningar inte är) & helt utan flour (som är giftigt).

någon som tyckte att detta var intressant eller var det bara onödig information?
Postat av: Suzanna

Vill testa dom där tandkräms-tabletterna :) Verkar lite roliga.

2011-09-09 @ 20:22:17
URL: http://suzannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Dzana

Gorilla perfume haha <3 Funderar på den där Weleda när min grejs tar slut men den är dyr buhuuhu ;_; värt iofs.

2011-09-09 @ 23:13:29
URL: http://nannadoo.blogg.se/
Postat av: Tiss

väldigt bra inlägg! fler behöver bli medvetna om hur man kan göra mer för miljön! även om det bara är småsaker så blir det skillnad i längden :)

2011-09-10 @ 09:53:33
Postat av: Josefin

Aah. Jag har sån himla jobbig orolig hy i ansiktet, så jag tror jag ska testa hudvårdprodukterna från weleda, tack för tipset! Fast jag undrar bara, känns dom sådär feta på huden som många produkter för känslig hy gör? Jag brukar ha svårt att hitta något som passar eftersom jag har känslig, men inte torr hy. Det mesta jag provat verkar anta att man har båda, haha.

2011-09-10 @ 10:11:58
URL: http://todaysvomit.blogg.se/
Postat av: alexandra

Blir så varm i hjärtat! Det är awesome.:*

2011-09-10 @ 14:57:18
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag tycker det är jätteroligt när du tipsar om miljövänliga produkter! Det skulle vara roligt om du även tipsade om butiker/hemsidor där man kan köpa miljövänligaprodukter också!

2011-09-10 @ 15:21:21
Postat av: mia

Erika: & jag tycker det är jätteroligt när jag får så fin respons, tack!

till just dessa produkter har jag ju angivit inköpsställen, samt lagt till länkar till hemsidorna (gjorde det nu i efterhand, men ah). sedan så har många av de butikerna andra grejer i ungefär samma stuk :)

2011-09-10 @ 16:12:10
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Cecilia

alltså, vad glad jag blev av det här inlägget! tog och beställde lite prover på mineralsmink omedelbums efter att ha läst det här! känns jättebra att hitta smink som är bra för miljön, hyn och dessutom inte kostar skjortan. tack för tipset!

2011-09-12 @ 00:20:36
URL: http://narplaneternastannat.tumblr.com
Postat av: sara

asbra inlägg, ska ta och kolla in body shops utbud på hårprodukter tror jag ^^,

2011-09-12 @ 13:55:40
Postat av: mia

Sara: tack tack! jag har provat schampo/balsam från deras Rainforest-serie & tyckte att de funkade bra! dock innehåller de en del syntetiska ämnen som jag nog själv skulle försöka undvika.

2011-09-12 @ 14:26:24
URL: http://keeponrunning.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback