Enter Shikari, 19/09/11



photos: me


jag började köa runt 12 någon gång, träffade två andra tjejer där som jag hängde med (fast efter ett tag så kom det två till), vinkade till både Rob & Rory som gick förbi oss vid olika tillfällen, hängde utanför lokalens andra ingång när de hade soundcheck (alla i bandet gick förbi där lite då & då), gick bort till deras turnébuss för att haffa autografer & småprata lite - vilket var helt fantastiskt, grabbarna Shikari är hur trevliga som helst!

sedan insläpp & allt det där (självklart så hamnade vi längst fram & jag stod precis framför Chris). LetLive & Your Demise som förband, vilka jag tyvärr inte riktigt kunde njuta av eller så eftersom att folk skulle upp på scenen & göra stagedives = folk trampade på min rygg, sparkade mig i huvudet & jag fick slåss en del. inte trevligt någonstans, men jag vägrade ge upp min plats, skulle stå längst fram & så var det bara.

efter det så var det dags, spelningen som jag har väntat på sedan i april, en av årets största händelser; Enter Shikari!
stundvis var det asbra röj osv, stundvis smärta & kamp för överlevnad eftersom att folk tryckte in mig skithårt i väggen/kanten som var framför scenen. men det var värt det, så jäääävla värt! både Chris & Rou ställde sig precis framför mig flera gånger, jag fick ögonkontakt med båda & dansade/röjde utan att bry mig om andra. skrek & sjöng tills halsen värkte. grät mig igenom hela Gap In The Fence också, då den låten är rätt så känslosam för mig osv, & Chris frågade mig om jag var okej då - så jag gav honom tummen upp & formade händerna till ett hjärta, så han log & fortsatte spela. det måste fan vara en av de finaste stunderna i mitt liv. efteråt så kastade han sitt plektrum mot mig, men någon snubbe brevid mig tog det ... fast det gjorde inget, för jag hittade ett annat av hans plektrum på scenen framför mig. & så snodde jag hans setlist, ehe.
& just det, de spelade både Sssnakepit & Arguing With Thermometers, båda var helt sjuuuukt bra! i övrigt en skön blandning av gammalt & nytt.
men ah, kort sagt; a fucking awesome & fantastic show!!
fan vad jag älskar de där grabbarna alltså, fan vad jag älskar dem.
Postat av: Jessica

Åh vad fusk! När jag skulle se dom (typ 07 eller när de kan ha varit) ställde dom in samma jävla dag!! Så timmar innan spelningen fick man världens sämsta samtal av ticnet..

2011-09-25 @ 18:07:29
URL: http://jasshole.blogg.se/
Postat av: Evelina

fett avundsjuk :(



ville så hemskt gärna se dom i göteborg, men icke sa nicke...

2011-10-07 @ 16:20:29
URL: http://hhivefive.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback