anonymous, y u so mad?

anonym om it feels like the morning air is throwing ice picks at my face / this is the day we have to stand tall and embrace:
måste bara få säga att det är rent ut sagt PINSAMT att vi i SVERIGE demonstrerar mot wall street. NI HAR INGEN AGENDA och ni skämmer bara ut er så snälla avsluta med detta och gå tillbaka till era hippieutbildningar istället... geez! hatar folk som går in i demonstrationer utan att ha någon aning om varför eller någon info om ämnet... PINSAMT.

svar: här skulle jag kunna påpeka hur mycket jag hatar folk som ska kommentera & ha åsikter om saker utan att ha någon aning om vad det handlar om eller någon info om ämnet, & att det är rent ut sagt pinsamt att kommentera sådana saker helt anonymt. stå för det eller gå hem.

men ah, det tänker jag ju såklart inte göra, utan istället så ska jag upplysa dig lite kort om vad denna ockupation handlade om: idén till denna ockupation/demonstration (& alla de andra runt om i världen, även den utanför Wall Street i New York) kom egentligen från den s.k Arabiska Våren, en serie av demonstrationer i Nordafrika. genom det så inspirerades många europeiska länder till att starta sina egna demonstrationer mot politikernas korruption & bankernas makt, & ockupationen i New York var bl.a mot de sociala & ekonomiska ojämlikheterna i landet.
men det var inte så att vi stod där på Sergels Torg bara för USA eller Wall Street - vi stod där för att vi inte är nöjda med systemet eller de ojämlikheter som finns även i Sverige. vi stod där för att visa stöd för mänsklig rättvisa & för de som kämpar i andra delar av världen.

det är inte rätt att klyftorna mellan fattiga & rika ska vara så stora som de är idag - visste ni att de 20% som är fattigast i världen har drygt 2% av världens inkomster, medans de 25% som är rikast har 75% av världens inkomster att leva på? det låter ju inte riktigt bra någonstans, eller?
men vad vet jag, det kanske finns folk som tycker att det är okej. du, anonym, kanske inte vill ha jämnlikhet eller rättvisa. vad vet jag, liksom.

& btw, vad är en "hippieutbildning"? jag är utbildad grafiker/designer, är det "hippie"? enlighten me, please.
Postat av: Suzanna

MEN SUCK!

2011-10-26 @ 20:08:59
URL: http://suzannakarlsson.blogg.se/
Postat av: pia

haaaj! tänkte mest säga att jag använde typ din "info" som du har in dina tradera-inlägg. hoppas du inte blir arg eller så, är bara sämst på att hitta på bra text själv, pussss

2011-10-26 @ 23:07:47
URL: http://worrriedground.blogg.se/
Postat av: pia

sure thang! kan ta en bild och skicka till dig imorn :>



den är 100% akryl btw!

2011-10-26 @ 23:30:22
URL: http://worrriedground.blogg.se/
Postat av: ANGELICA

Jag tror någon vaknade på fel sida denna dag då du fick kommentaren ovan ( i inlägget ) . SÅ ARG :(



Sen tyckker jag som du att man borde förklara vidare varför man tycker som man gör ifall man har en så stark åsikt om något och skäller ut folk för att ej tyck på samma sett. Tycker det var superbra att du förklarade sådär, jag hade ingen aning :)

2011-10-27 @ 06:48:22
URL: http://www.murderotic.com/
Postat av: pia

den stickade tröjan blev tyvärr såld imorse, sorryy :<

2011-10-27 @ 09:51:02
URL: http://worrriedground.blogg.se/
Postat av: alexandra

So true. Anonyma som inte har koll.<3

2011-10-28 @ 18:57:18
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: anonym is back

hahaha åh vad glad jag blev att du kommenterade mitt inlägg för det gjorde allt så mycket roligare igen.



#1 - Att ens nämna Occupy Wall Street-rörelsen med den Arabiska våren visar bara hur lite koll folk faktiskt har. Den arabiska våren föranleddes av en person som tände eld på sig själv pga missnöjet med den tunisiska maktapparaten. Efter att ha levt under förtryck och fattigdom trots universitetsutbildningar och bilden av ett bättre land, red. USA, så gjorde man uppror.



Att sedan Occupy Wall Street-rörelsen tror att de är lika engagerade som folk i nordafrika är bara löjligt. Tittar man på krisen som skapades i USA så var det inte bankerna eller staten eller wall street som hade något med kraschen att göra, utan medelklassen och de fattiga i USA. Människorna i USA spenderade för mycket och levde över sina tillgångar och eftersom samma människor FÖRSPRÅKAR FRIHET så lät bankerna dessa människor fortsätta eftersom annars skulle man börja protstera mot att frihet saknades.



Förstår du nu hur dum denna rörelse är? Konsumtionen av USA's BNP står för 70%, det är alltså minst 100 biljoner SEK! Det är människorna som spenderar för mycket utan att ha pengar för detta.



Krisen i USA skapades av frihet. Denna frihet som araberna vill ha.



#2 - Klart det finns orättvisor men det har alltid funnits orättvisor, den värld vi lever i nu är bara lite mindre orättvis än alla andra alternativ. Kommunism leder till svält, fattigdom och folkmord.

Fascism leder till svält, fattigdom och folkmord.

Kapitalism leder till mindre svält, mindre fattigdom och mindre folkmord. Folk får det allt bättre runt om i världen och det tar tid och det kommer det alltid göra, oavsett politiskt system.

2011-10-31 @ 20:36:41
Postat av: m

tråkig anonym. är det något som retar mig så är det fega människor som kastar ut hat/missnöje till andra sådär. hur barnsligt som helst. säger verkligen mycket om hur trångsynt personen är som inte orkar ta reda på fakta.

2011-10-31 @ 20:53:39
URL: http://teshshs.blogspot.com/
Postat av: mia

anonym: vad glad jag blir att du svarade & visade att du faktiskt visst kunde göra lite mer än att bara gnälla & låta otrevlig!



det där om den Arabiska våren var något jag läste någonstans; att USA/Europa fick inspiration därifrån till att starta egna demonstrationer, att ifrågasätta de politiska systemen, osv - men det kanske är helt fel då. my bad.

& som jag skrev; jag var inte där pga av Wall Street eller så egentligen, utan jag var där för att visa att jag inte tycker om hur världen ser ut idag när det kommer till politik & ekonomi, jag gillar inte att världen är orättvis & jag gillar definitivt inte att bankerna har så stor makt i vissa länder.



men ah, jag är tyvärr inte alls på humör för att diskutera detta speciellt ingående nu (särskilt inte över min blogg), så jag lämnar det hela med att du har dina åsikter & jag har mina - även fast jag kanske inte riktigt har klargjort vad mina åsikter är här. vi verkar iallafall ha olika uppfattningar om denna rörelse (vilket väldigt många har, så det är lite svårt att säga vad som är rätt eller fel egentligen).



ps. jag är fortfarande väldigt intresserad av att veta vad en s.k "hippieutbildning" är!

2011-10-31 @ 22:34:46
URL: http://keeponrunning.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback