saturday night / help, i'm alive

nyligen hemkommen från huvudstaden som igår bjöd på både tårar & skratt & allt där emellan.
började med en teatershow som min barndomsvän Miriam var med i, där jag även träffade tre andra tjejer som jag växt upp med. Miriams monolog var så hemskt vacker, så det gick inte att inte grina. hela showen var för övrigt bra! olika små sketcher som handlade om allt från jobbiga familjeförhållanden till vad det innebär att vara svensk. humor blandat med allvar. riktigt fint var det iallafall!

men ja, efter det så rörde jag & Cecilia (en av barndomsvännerna) oss mot Medborgarplatsen för förfest i en trång lägenhet med gratis öl & trevligt sällskap. tanken var att vi skulle dra vidare till Bonden Bar, men på vägen dit bestämde sig några av oss för att köpa folköl & fortsätta hänga i lägenheten, medans några andra drog & några andra kom. så vi var väl kanske åtta-tio personer efter midnatt som lyssnade på musik, skrattade, sjöng, dansade, pratade, osv. jag vet inte alls när vi somnade inatt, men efter fyra kanske? det var iallafall jag & fyra andra utspridda i en pytteliten etta med en säng & en luftmadrass, samt kuddar.
vaknade runt elva idag & mådde inget vidare. men efter lite vatten, några roliga youtube-klipp & ett avsnitt av Antikrundan var jag nästan på topp. ah, tills vi skulle kolla på film då, för då somnade jag igen. men allt som allt så var det en riktigt lyckad kväll/natt!



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback