the detective bureau


photo: me

här var jag någorlunda glad & planerade lite för ett inlägg som jag tänkt skriva om mitt favoritband; Detektivbyrån. så går jag in på deras hemsida för att kolla om det har hänt något nytt i deras värld, & vad står det då? jo, att de har splittrats. de har slutat göra musik. bröderna Molin kommer aldrig mer att stå på scen som Detektivbyrån. så, Sverige har med andra ord mist ett av sina lite mer kreativa musikinslag. & my world is no more.

men vi kör en liten sammanfattning av mina minnen med Detektivbyrån & hur allting började;
det var väl för ungefär tre-fyra år sedan som jag kollade igenom mina kontakter på msn & då såg att en tjej vid namn Sara (jag vet inte riktigt vem hon är, men hon ska ha ett stort tack iallafall) lyssnade på något band som hette Detektivbyrån. sött namn, tänkte jag & kollade genast upp deras musik. efter två låtar, som jag tror var "E18" & "Dansbanan", så var jag fast.
sedan dess har jag blivit ägare till en EP, en cd, två LP-skivor & en singel med dessa guldkorn. jag har sett dem live åtta gånger, fått kramar, gråtit framför dem, fått plats på deras gästlista till en spelning, dansat till dem, fått signerade skivor & lappar, samt fått en slängkyss från en av dem.
stunderna då jag stått längst fram under någon spelning är bland de bästa stunderna i hela mitt liv. då var jag fri & riktigt lycklig.
men nu kommer jag, eller någon annan för den delen, aldrig få uppleva detta eufori något mer. aldrig.

& till er som aldrig har hört talas om dessa genier har jag gjort en lite spotifylista med några av mina favoritlåtar; can I be your detective?
Postat av: Dzana

Lika mycket som du tackar Sara så tackar jag dig.

2010-09-16 @ 21:19:25
Postat av: line

re: haha då är jag i alla fall inte ensam. hatar att inte bara kunna hitta något, älska det & inte tveka en sekund! kunde göra det förut, men då tröttnade jag alltid efter ett tag, är väl bara snål nu haha



kängorna är av märket roots, köpte dom på eurosko men dom finns säkert någon annanstans också, vet dock inte säkert!

2010-09-17 @ 16:31:54
URL: http://lamelama.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback