I don't know how to talk to people



sedan i somras någon gång har jag mest suttit isolerad hemma i mitt rum, vilket har lett till att jag har tappat lite av min sociala förmåga. förut hade jag nästan alltid något att säga, ibland var jag så ivrig att jag knappt ens kunde vänta på någon annan att prata klart, jag hade saker att berätta & saker att bara diskutera. men inte nu längre. när jag är med någon nu så blir jag liksom tom i huvudet, jag kommer inte på något att säga. till viss del beror det nog på att jag har fått för mig att folk inte tycker att det jag säger är intressant (varför jag känner så vet jag inte), men det beror nog också på att jag spenderat så mycket tid med bara mig själv. jag tänker liksom för mycket, istället för att bara vara.

visst, i somras så hade jag en del fina & trevliga stunder med vänner, till exempel när jag var med Unna i Uppsala eller den där spontana helgen med Sofie. men sedan dess har det faktiskt inte varit så mycket. någon fest ibland, en kort fika eller bara ett snabbt möte. inte mycket mer. inte som när jag gick i högstadiet & praktiskt taget bodde hos en av mina vänner hela sommaren, tillsammans med ungefär fyra andra vänner. vi satt uppe hela nätterna & bara pratade, skrattade & allt sådant där som vänner ska göra. fy vad jag saknar mina barndomsvänner.

men iallafall. vad ville jag få sagt med det här då?
jag vet inte riktigt. låg bara & tänkte lite häromdagen på varför jag har så svårt att riktigt umgås med folk nu för tiden. kom då fram till detta & kände att det kanske behövdes berättas för någon. kanske får någon lite mer klarhet till varför jag ibland är så tyst eller verkar så blyg.
Postat av: Lisette

Jag har blivit sån jag med. Förut var jag som du den som alltid ville säga något, vara med och jag hade bra självförtroende. Nu vet jag inte vad som hänt, det började väl i slutet av högstadiet och har fortsatt tills dess.. är rädd för allt, vågar inte ta för mig, säger knappt något längre. Som att jag är rädd för vad folk ska säga om mig om jag öppnar käften!

2010-11-19 @ 19:16:11
URL: http://lissielimelight.blogh.se
Postat av: Yearsfromnow

Jag är likadan, jag sitter bara hemma varje helg. Ibland kanske det blir typ bio eller middag men det är ganska sällan. :/

2010-11-20 @ 19:56:15
URL: http://yearsfromnow.blogg.se/
Postat av: Dzana

Jag tycker om då vi sågs i Stockholm. Det var jättebra. Ja.

2010-11-21 @ 20:35:53
Postat av: mia

Dzana: det var hur fint som helst, ja. önskar verkligen att vi kunde ses oftare. <3

2010-11-21 @ 21:13:19
URL: http://keeponrunning.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback