question mark

jag vet ingenting längre.
ska jag plugga i höst? och isåfall; vad? vart ska jag söka jobb? vad vill jag göra? ska jag flytta? ska jag fly landet? ska jag färga håret? vad passar jag i för kläder? vad gillar jag för mat? vad ska jag göra?
jag vet inte!

om jag ska plugga: webbdesigner/webbprogrammerare, copywriter, svenskalärare, florist, journalist?
jobba: butiksjobb, förskola/dagis, något grafiskt?
plugga/jobba vart: jönköping, sundsvall, göteborg, västerås, stockholm? utomlands?
flytta: se ovan. england, japan, thailand?

jag vill bara vara lycklig och nöjd med mina val.
varför ska man behöva välja liv när man är nitton år?

det löser sig. det måste lösa sig.
Postat av: carita

s: tack så mycket! ja, du är inte ensam om att vara en fritidsfantast som gillar depeche mode i alla fall, haha!

2010-02-11 @ 20:33:53
URL: http://caritamaria.blogg.se/
Postat av: jennifer,

det behöver man inte. gör bara det du känner för att göra just nu om du inte är säker på hur du vill det ska se ut flera år framöver. man kan alltid byta inriktning senare, flytta, jobba eller plugga. gör det du vill, det blir alltid bäst så.

2010-02-11 @ 21:21:45
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Ika

Det är svårt att välja, men tänkt efter vad som känns bäst för dig just nu. Det kommer nog gå bra :) Och du har hela livet framför dig, du hinner nog bo på många olika ställen osv.

2010-02-11 @ 21:34:04
URL: http://emelieeriika.blogg.se/
Postat av: ANGELICA

sv: för det första tycker jag att du ska använda uh hur stavas det swartqor UH JA du fattar nog vilket jag menar. märket med denkillen HAHA och ta deras starkaste SLINGblekning. så har du det i värme, tex under en plastpåse. och ha den tills du ser att det är VITT. för den blekningen är den bästa TYCKER JAG ute i affärena!

Annars så kan du bleka direkt efter varandra. MEN jag tycker det tar mer om ma nväntar iaf en vecka så året får samla sig lite :)

2010-02-11 @ 21:42:22
URL: http://yesterdaysvomit.blogg.se/
Postat av: Agnes

Åh ungefär sådär känner jag med. Jag började gymnasiet i höstas, gick 1,5 månad på ett program men bytte sedan till samhällsvetenskap, trivs inte i klassen och funderar nu på om jag ska hoppa av, byta program eller bita ihop och gå kvar.

Känns som att det är så himla avgörande. Men är man bara 16 eller 19 år ska man väl inte behöva ha sådan ångest över val överhuvudtaget? :(

2010-02-16 @ 21:05:21
URL: http://ingetinget.blogg.se/
Postat av: sofi

varför ska man någonsin behöva välja? jag blir galen på alla val. och jag tänker för mycket, mest på att det ena valet leder till det andra och tänk om jag väljer fel och förstör allt som kunde blivit fint. men samtidigt är det nog precis så det ska vara. livet kommer inte sedan, när man valt rätt. livet är här och nu, precis när man väljer. själv har jag testat lite av varje - jag har jobbat, åkt till andra sidan jorden, pluggat på universitetet och nu flyr jag landet, till london. jag vet inte när jag kommer hem. livet är ett äventyr! och väljer man fel, kan man välja om. kanske blir det rätt då, eller så blir det fel. det blir bra till slut, så länge man är lycklig under tiden.

:)

2010-02-18 @ 19:44:23
URL: http://sofiback.blogg.se/



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback