12 mars



ny väska. sjuk dag.

förmiddagen är ointressant, gnällde bara med pappa och sånt.
skulle åka med bussen till Uppsala klockan 13.20, men missade den.
gick hem och var riktigt sur och ville inte alls åka iväg längre.
men en timme senare så satt jag på bussen ändå.
tänkte på allt och ingenting och skickade konstiga sms till folk.
mobilbatteriet dog och jag fick panik. (dissade inte er!)
framme i Uppsala, utan mobil och vet inte vart jag ska möta Pauline.
går till Centralstationen och ringer "mottagaren betalar" till pappa.
han svarar inte.
går in på Pressbyrån och växlar mynt.
försöker ringa mamma två gånger utan att lyckas.
kommer på att hennes mobil också är död, och jag kan inte andra numret.
självklart så kan jag inte Paulines nummer heller.
så där står jag, på Centralstationen och vet inte vad jag ska ta mig till.
bestämmer mig för att gå ner på stan och kika runt.
tänker att man kanske kan fråga på någon mobil-affär om man kan låna en laddare.
vågar inte, får för mig att alla där är otrevliga.
får sedan syn på Teknikmagasinet och minns att de brukar vara trevliga där.
går in. "hej, eh, det här kanske låter lite konstigt .." börjar jag.
förklarar kort min situation och frågar om man kan få låna en laddare.
han ler och skrattar lite, säger att självklart kan jag få göra det.
så i utbyte lovade jag att dela ut reklamkuponger till folk jag känner.
ringde Pauline och bestämde träff på Busstorget.
tackade killarna på Teknikmagasinet och vandrade vidare.
träffade Pauline och gick runt lite här och var i ungefär en timme.
sedan bussen hem klockan 18.15.
en kille bakom mig pratade i mobiltelefon och sa något som fick mig att tänka till.
"men du, har du någon gång tänkt på hur MÅNGA personer man tänker på varje dag?
jag menar, det kan vara något så enkelt som 'hm, vilken konstig jacka han har' eller något
annat om typ ens vänner eller andra folk man känner."
det är ju sant! man tänker nästan hela tiden på någon.
som nu, till exempel, så tänker jag på honom och på Unna som nyss skrev på msn.
så jag satt och log för mig själv åt det och hans försöka att övertyga sin kompis.
efter en stund märker jag att killen brevid mig sitter och ritar.
jag vågade inte titta så mycket, men såg ut som att han ritade av personer på bussen.
inte för att låta självgod, men tror han ritade mig där på ett hörn också.
iallafall. åkte hem till mamma för att fixa lite saker. inga problem där.
hem till pappa. halkade på vägen och slog knäna i backen. skrattade för mig själv.
så ja. nu sitter jag här. ska nog försöka sova snart.
det är en stor och viktig dag imorgon; premiären av Watchmen. I has tickets.
Postat av: Tjelsi

Snygg ny header förresten!

:)



Du får säga vad du tyckte om Watchmen!

2009-03-13 @ 01:24:11
URL: http://tjelsi.com



1. reklam & spam raderas.
2. anonyma frågor besvaras antingen i ett nytt inlägg eller som en kommentar till inlägget där frågan ställdes.
men om du lämnar din din url/mejl så svarar jag dit direkt. annars så kan du alltid ställa frågor på blogresponse!

(1. advertising & spam will be deleted.
2. anonymous questions will be answered in a new post or as a comment to the post where the question was asked.
but if you leave your url/e-mail i'll answer to you directly. otherwise you can always ask at blogresponse!)

name:
remember me?

e-mail: (will not be public)

blog/URL:

comment:

Trackback